Wednesday, May 16, 2007

Jadella on ollut rankka päivä

Kello on vähän päälle kuusi, ja reppana jo nukkuu. Oli ilmeisesti vähän rankka päivä, kun ensin käytiin Taipalsaarella ja sitten vielä ulkoiltiin pari tuntia. Nukahti kesken pikkukakkosen, ja kun yritin herätellä, halusi vain sänkyyn.
Tuo kyllä heräsi aamulla aikaisin, ja heti ensimmäisenä roudasi minulle leegoja sänkyyn ja hoki "äiti koojaa". No äitihän sitten koojasi...

Viikonloppuna käytiin mökillä, ja kivaa oli.
Mutta minä totesin että ei minusta kalastajaksi ihan taida olla. Kahtena iltana yritin virveliä heitellä, ja lopputuloksena kaksi puussa roikkuvaa uistinta ja yksi karkuun päässyt kala.
Lauantai-iltan kun heitin viimeistä heitto, ajattelin että perkele jossei kalaa tule, loppuu meikäläisen ura tähän. No, ihan rannassa sitten uistin jäi johonkin kiinni. Ja minä revin ja kiskon ja mitään ei tapahdu. Lopulta tajusin, että uistin oli jäänyt kiinni ukin katiskaan. Ja siellä oli kala.
Jotta tulihan sieltä se kala, ei vain ehkä ihan niinkuin olin suunnitellut...

Eilen minulla oli neuvola, ja kävinpä toteamassa tädin kanssa että minun mahani taas kasvaa jossain käyrien yläpuolella.
Jadea odottaessa sentään menin sinne jonnekkin viikolle 30 ja päälle vielä siinä yläkäyrällä, nyt olin jo selkeästi yläkäyränkin yläpuolella. Odotettavissa siis taas hyvinkin valasmainen olo loppuvaiheessa. Toivottavasti kesästä ei tule kauhean kuuma.
Eihän siinä muuten mitään, mutta kun Jadekin syntyi viikolla 38, koska maha oli niin iso. Kohtu siis otti kiinni tuonne miekkalisäkkeeseen, ja se ärsytti supistukset alkamaan, mahdollisesti jopa puhkaisi kalvot ja sen seurauksena vedet menivät. Jotta jos tuo ihan kauheaa tahtia rupeaa kasvamaan, voi olla synnytys aika hyvissä ajoin.
No, katsellaan.

Laitellaas tähän vielä kuvia.
Aluksi mökiltä jotain, ja sitten maanantaina kerhossa otettuja, siellä oli maalausta ohjelmassa.









No comments: